tirsdag den 27. november 2018

Divergent #2 Oprøreren af Veronica Roth

Divergent Oprøreren

Veronica Roth 

Alvilda

Bedømmelse: 5/5
Originaltitel: Insurgent
Sprog: Dansk
Originalsprog: Engelsk

Der er opstået en krig mellem faktionerne. Denne krig har været med til at forårsaget, at Tris har mistet noget familie og nogle af hendes nærmeste, og nu må hun kæmpe for selv at overleve.
Tris må nu finde ud af, hvem hun er, og hun kommer til at skulle tage nogle afgørende valg. Valg som kan gå udover forholdet til den person, hun elsker allermest.

Beatrice Prior, eller Tris som hun bliver kaldt, er bogens hovedperson, og det er hendes synsvinkel, man følger. Hun er en pige med ben i næsen, men hun har også nogle følsomme sider. Tris’ personlighed i bogen er stærk, og jeg føler, man kommer til at lære hende rigtig godet at kende i denne bog.
   Det der er så fascinerende med Tris, i denne bog, er at hun kommer tættere på sig selv. Hun finder mere ud af, hvem hun er, og hvad hendes værdier er. Kort sagt, hun blomstrer op.

Tobias Eaton, også kaldet Four, er nok noget af en drømme kæreste for nogle. Han er stærkt og modig, men samtidig er han også følsom, og vil gøre alt for at beskytte Tris - hvilket gør ham til lidt af en charmør.

Kapitlerne i bogen var ikke så lange, men trods deres korte længde, følte jeg ikke, at jeg manglede noget. Den var deltalje rig, men uden at man blev bombaderet med oplysninger.

Jeg læste divergent #1 for mange år siden, og var faktisk ikke synderligt begejstret for den, hvilket resulterede i, at jeg valgte ikke at fortsætte med at læse de andre bøger. Men min veninde læste alle tre bøger, da vi var på ferie sammen, og kunne rigtig godt lide dem. Efter det blev jeg nysgerrig på, om de næste bøger måske kunne være noget for mig, og derfor begav jeg mig ud i denne bog – og nu kan jeg vist ikke trække den længere, JEG. ELSKEDE. DEN! Der var spænding fra start til slut. Der var krig, kærlighed og venskab. Denne bog har alt det, jeg synes en bog skal have. 

Jeg er ikke i tvivl om, hvor mange stjerner denne bog skal have. Divergent oprøreren skal selvfølgelig have 5 ud af 5 stjerner *****. Og med denne lukkede bog vil jeg nu åbne den næste bog i serien (Divergent Fornyeren)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar