mandag den 4. januar 2016

Fordelene ved at være en bænkevarmer af Stephen Chbosky

Fordelene ved at være en bænkevarmer
af Stephen Chbosky
(Ordenes By)



Bedømmelse: 3/5Sprog: Dansk
Originaltitel: The Perks of being a wallflower
Originalsprog: Engelsk



I fordelene ved at være en bænkevarmer møder vi den introverte teenager Charlie, som betragter livet fra sidelinjen. Hans eneste ven Michael har lige begået selvmord. Charlie tvinges på banen, da han skal starte i high school. Vi følger Charlie igennem de breve, som han skriver. Charlie skriver, at han selv og de personer han nævner i brevene er anonyme og ikke under rigtige navne.

Jeg havde glædet mig utroligt meget til at læse denne bog, da jeg nærmest kun havde hørt godt om den. Jeg synes, at hele ideen med, at vi følger Charlie gennem breve, som han skriver, er en fantastisk ide.
Charlie fortæller i starten, at han vil være anonym, så man føler virkelig, at man bør kende Charlie fra et eller andet sted, om man har mødt ham i skolen eller i fjernsynet. Jeg fik i hvert fald denne følelse, også selvom jeg godt ved, at bogen foregår i skrivemaskinernes tid, og jeg derfor ikke kunne have mødt Charlie nogen steder. Det gør hele dette Charlie univers spændende, at man ikke må vide, hvem de rigtigt er.
Jeg må indrømme, at selvom bogen var rigtig god, tog jeg mig selv i til tider, at tjekke hvor mange sider jeg manglede af bogen, før den var færdig. Det virkede nogle gange som om, at handlingen gik lidt i stå, men forfatteren formodede alligevel, at holde mig fast i læsningen. Trods dette, var bogen super god og jeg kan klart anbefale den, hvis man er til de lidt mere hverdags relaterede bøger.
Jeg vil give Fordelene ved at være en bænkevarmer af Stephen Chobosky 3/5 stjerner ***
.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar