lørdag den 23. januar 2016

Spektrum Leoniderne Nanna Foss

Spektrum #1 Leoniderne
Af Nanna Foss
Tellerup

Bedømmelse: 5/5
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk


Emilie tegner en mystisk dreng med et endnu mere mystisk prismesmykke. Dagen efter Emilie har tegnet drengen bliver hun meget overrasket, da de viser sig, at han skal starte i hendes klasse sammen med sin mystiske tvillingesøster. Før Emilie har set sig om, er Emilie og Emilies to venner Alban og Linus viklet ind i en masse uforklarlige ting. De har fået trekantede ar i håndfladerne og pludselig sker der overnaturlige ting.

Okay, inden jeg starter med at fortælle min mening om bogen, bliver jeg simpelthen nødt
 til at rose Nanna Foss for den virkelig imponerende flotte og specielle forside. Jeg ved godt, at man ikke skal dømme en bog på omslaget, men wow hvor er det bare et flot og lokkende omslag. Jeg er virkelig imponeret over dette omslag.

Denne her bog havde jeg simpelthen hørt så meget godt om, at jeg ikke kunne andet end at ønske mig den i julegave. Da jeg pakkede gaven op, og så at det var Spektrum jeg havde fået, var jeg ikke mindre end lykkelig, selvom jeg ikke havde læst bogen endnu. Nu er den læst, og jeg er nu endnu mere lykkelig for at dette fund er min.
Selvom jeg havde tårnhøje forventninger til denne bog, blev jeg på ingen måder skuffet, tværtimod blev mine forventninger højere og højere for hver side, jeg læste.
Selve bogen var ikke mindre end fantastisk. Jeg elsker hver en side, hvert et ord og hvert et lille tegn. Måden, hele historien var bygget op på, var så velskrevet, at man ikke kunne andet end at elske bogen. Nanna Foss formår at få inddraget nogle fysik ord uden, at det på nogle måder virker tungt eller kedeligt.
Der skete hele tiden noget nyt og spændende i bogen, så man hele tiden var grebet og blev nødt til liiige at hapse endnu en side.
Nanna Foss jeg tror også, at din bog har givet mig overnaturlige evner, for det var pludselig som om, at siderne vendte sig selv, og det eneste jeg kunne gøre var at blive ved med at læse videre.
Normalt er jeg ikke så god til at holde fokus, når jeg læser bøger i Fantasy/Sci-fi
 genren. Men Spektrum holdte min koncentration ved lige hele tiden og gjorde at jeg aldrig kede mig.
Bogen var skrevet
 utrolig flot, der var et stort og rigtig godt ordforåd og det hele spillede generelt bare rigtig godt sammen.
Hvis du godt vil læse en rigtig god og velskrevet bog i Fantasy/Sci-fi
 genren af en dansk forfatter, så kan Spektrum helt klart anbefales. 
Det eneste minus ved bogen var, at der ikke var nok sider!
Jeg vil give Spektrum
5 ud af 5 stjerner ***** fordi den simpelthen var fabelagtig. Jeg kan ikke vente med at læse bog nr. 2 i serien!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar