tirsdag den 16. februar 2016

Den Lille Prins - Antoine De Saint-Exupéry

Den Lille Prins
Antoine De Saint-Exupéry

(Med forfatterens tegninger)
(Bogklubben)

Sprog: Dansk
Original titel: Le petit Prince
Originalsprog: Fransk



I Den Lille Prins følger man den ensomme lille prins, som er rejst væk fra sin planet for at finde nogle nye venner. Undervejs møder prinsen en konge, en dranker, en ræv og mange flere personer.

Jeg fik denne bog i fødselsdagsgave i en kasse med 13 andre bøger. Jeg havde egentlig aldrig hørt om denne historie før, men da jeg undersøgte lidt om den, gik det hurtigt op for mig, at det var en historie mange kendte til og syntes om.
Jeg gik selv i gang med at læse den og jeg syntes, at det var en utrolig sød historie om den lille prins, som vil gøre alt for sin blomst. Historien er en rigtig god børnebog, men den kan helt klart også anbefales til voksne. Jeg elskede historien om den lille prins, og var underholdt hele vejen igennem. Selvom dette er en børnebog kede jeg mig aldrig undervejs. Jeg er også rigtig glad for, at jeg fik en bog med forfatterens tegninger, fordi tegningerne gav en helt særlig stemning.
Jeg vil ikke bedømme denne her bog med stjerner, da jeg føler, at I selv skal have den ære, at læse denne bog og give den en bedømmelse. Denne historie vil for altid være i mit hjerte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar