mandag den 17. oktober 2016

Harry Potter og det forbandede barn af J.K Rowling, John Tiffany og Jack Thorne

Harry Potter og det forbandede barn

J.K Rowling, John Tiffany og Jack Thorne

(Gyldendal)
Bedømmelse: 5/5
Originaltitel: Harry Potter and the cursed child
Sprog: Dansk

Originalsprog: Engelsk

I denne bog følger vi Harry Potters søn Albus. Men det er svært at være den store Harry Potters søn, især når man ikke føler, at man kan leve op til alle de forventninger, der er. Albus danner et venskab med Draco Malfoys søn Scorpius Malfoy, og sammen må de drage igennem tiden for at forhindre Mørkets Herre i at vende tilbage.  
Jeg kan lige så godt sige det til at starte med, jeg elskede denne bog. Dette er den første Harry Potter bog, jeg har læst, ja jeg ved det, jeg burde skamme mig, men som min første HP bog, elskede jeg den virkelig.
Jeg kunne slet ikke lægge bogen fra mig, da den simpelthen var så spændende. Flere gange tænkte jeg, ”åh nej, lad det være løgn, det sker bare ikke”. Der skete hele tiden noget nyt, og det var helt klart med til at holde spændingsniveauet oppe.
Bogen er så godt skrevet, at man nærmest ikke bemærker, at det er et manuskript.

Venskabet, der stille og roligt bliver dannet, imellem Scorpius og Albus er så interessant på mange måder. Og jeg elskede det.
Hvis jeg skal tillægge denne bog et ord må det være elske. Både fordi der i bogen er mange forskellig former for at elske: der er en far, der elsker sin søn, en dreng der elsker sin ven og en datter der elsker sin far.
Denne bog fortjener selvfølgelig 5 ud af 5 stjerner, fordi den var VIRKELIG god. Så 5 ud af 5 stjerner *****.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar