søndag den 2. juli 2017

Barden Beedles Eventyr af J.K. Rowling

Barden Beedles Eventyr

J.K. Rowling

Gyldendal

Bedømmelse: 4/5
Originaltitel: The tales of Beedle the Bard
Sprog: Dansk

Originalsprog: Engelsk

Bogen er givet til Hermione Granger fra Albus Dumbledore. Bogen er oversat af Hermione Granger. Hun oversatte bogen fra runer, da Barden Beedle skrev eventyrerne, der optræder i bogen, i runer. I bogen er der kommentarer fra selveste Albus Dumbledore. I bogen er der fem eventyr, og hvis man har set filmen, kender man til eventyr nr. 5, nemlig ”Eventyret om de tre brødre”.
Jeg kunne rigtig godt lide denne bog. Jeg læste den virkelig hurtigt, hvilket til dels er pga. der ikke er så mange sider og skriften ikke er så lille, men også fordi jeg synes, at det var en utrolig hyggelig bog.
   Jeg synes, at det er en fed detalje, at Dumbledore har skrevet kommentarer inde i bogen.
Jeg føler på en eller anden måde, at man kender bogen godt, fordi den optræder i filmene (pinligt, men jeg har ikke læst bøgerne), det er jo denne bog, som Albus Dumbledore giver til Hermione.
Bogen var fint skrevet, men der var ikke så meget spænding og der skete ikke det store, så det er nok mere en lille hyggelig bog, som man f.eks. ville kunne læse, hvis man er i en reading slump.
Jeg kunne godt lide bogen, men jeg kan ikke give den mere end 4 stjerner ****. Dette skyldes, at den var god, men som sagt mere en hyggebog end en, hvor der virkelig sker noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar